Lokalizacja – kluczowa decyzja

Znam wiele historii firm florystycznych i analizując przyczyny ich sukcesów czy też porażek, doszedłem do jednego wniosku: wszystko ma znaczenie, ale to lokalizacja ma ogromny wpływ na przyszłość przedsięwzięcia. Miejsce to wiodący element kompozycji marketingowej, na którą składają się jeszcze: produkt, cena, promocja. W zasadzie to wybór lokalizacji determinuje ofertę, politykę cenową dostosowaną do oczekiwań […]

Lokalizacja – kluczowa decyzja Dowiedz się więcej »

praca w kwiaciarni

Praca w kwiaciarni

Takie pytanie zadałem w poście na FB ponad rok temu: Ciężka ta praca w kwiaciarni ale … kocham tę pracę za to … Dlaczego kochasz tą pracę? Takie odpowiedzi otrzymałem: Katarzyna: … kocham te chwile kiedy wiosennym porankiem po powrocie z giełdy z wieeelkim ładunkiem rabatówki, siadam na stopniach mojej kwiaciarni z kubkiem kawy, w

Praca w kwiaciarni Dowiedz się więcej »

Genialna strategia – będę tańszy!

Skąd taka strategia? Wśród nowych firm pojawiających się na rynku kwiatowym coraz częściej zauważam pomysł konkurowania przez bycie tańszym. Naszą branżę osoby z zewnątrz oceniają jako wysokomarżową. No tak, różnica między ceną zakupu kwiatów, a sprzedaży bywa duża. Jak ktoś sobie policzy ile kosztują kwiaty, a ile florysta bierze za dekorację, to można pokusić się

Genialna strategia – będę tańszy! Dowiedz się więcej »

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię?

Biznes wrażliwy na pory roku W przypadku florystycznych debiutantów kluczowy jest moment startu. Przychody polskich kwiaciarni są bardzo sezonowe. To, w którym miesiącu otworzymy kwiaciarnię może mieć wpływ na zwiększenie ryzyka porażki lub przyczynić się do biznesowego sukcesu. Data otwarcia jest szczególnie ważna dla osób nie mających zbyt dużego zapasu finansów na start, liczących na

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię? Dowiedz się więcej »