Kwiaty na Walentynki

Walentynki pełne florystycznych zagadek

Na temat Walentynek w kwiaciarni pisałem wielokrotnie, tu krótkie podsumowanie tematu ukierunkowane dla przedsiębiorców florystycznych na początku biznesu, bez doświadczenia, bez notatek, bez analiz z lat ubiegłych, ze słabym rozeznaniem rynku. Ryzykowny, nieprzewidywalny dzień Walentynki to najtrudniejszy dzień w roku każdego florysty, szczególnie dla tych początkujących. Najbardziej ryzykowny i najmniej przewidywalny. Z jednej strony spodziewane …

Walentynki pełne florystycznych zagadek Czytaj więcej »

Lokalizacja – kluczowa decyzja

Znam wiele historii firm florystycznych i analizując przyczyny ich sukcesów czy też porażek, doszedłem do jednego wniosku: wszystko ma znaczenie, ale to lokalizacja ma ogromny wpływ na przyszłość przedsięwzięcia. Miejsce to wiodący element kompozycji marketingowej, na którą składają się jeszcze: produkt, cena, promocja. W zasadzie to wybór lokalizacji determinuje ofertę, politykę cenową dostosowaną do oczekiwań …

Lokalizacja – kluczowa decyzja Czytaj więcej »

Genialna strategia – będę tańszy!

Skąd taka strategia? Wśród nowych firm pojawiających się na rynku kwiatowym coraz częściej zauważam pomysł konkurowania przez bycie tańszym. Naszą branżę osoby z zewnątrz oceniają jako wysokomarżową. No tak, różnica między ceną zakupu kwiatów, a sprzedaży bywa duża. Jak ktoś sobie policzy ile kosztują kwiaty, a ile florysta bierze za dekorację, to można pokusić się …

Genialna strategia – będę tańszy! Czytaj więcej »

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię?

Biznes wrażliwy na pory roku W przypadku florystycznych debiutantów kluczowy jest moment startu. Przychody polskich kwiaciarni są bardzo sezonowe. To, w którym miesiącu otworzymy kwiaciarnię może mieć wpływ na zwiększenie ryzyka porażki lub przyczynić się do biznesowego sukcesu. Data otwarcia jest szczególnie ważna dla osób nie mających zbyt dużego zapasu finansów na start, liczących na …

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię? Czytaj więcej »

Zasady kalkulacji cen wyrobów i usług florystycznych

Aby prawidłowo skalkulować ceny w swojej florystycznej firmie najpierw musisz poznać koszty własne, popyt zgłaszany przez nabywców, a także ceny konkurencji. Zebrane dane pozwolą ustalić takie ceny, które zapewnią zarobek, a równocześnie będą akceptowalne przez klienta. Ważne aby w kalkulacji zapewnić spełnienie obu warunków, a nie tylko jednego z nich. Ustalając cenę końcową zwróć uwagę …

Zasady kalkulacji cen wyrobów i usług florystycznych Czytaj więcej »

Przeżywalność firm w okresie pierwszych 5 lat

Statystyki z przeszłości pomagają w prognozowaniu przyszłości. Z raportu PARP wynika, że spośród firm założonych w Polsce w 2011 roku pierwsze 12 miesięcy działalności przetrwało prawie 86 proc. Dwa pierwsze lata przeżyło 70 proc. firm, trzy pierwsze – 54 proc. Wskaźnik przeżycia po czwartym i piątym roku wyniósł odpowiednio 47 i 44 proc. Przetrwać pierwszy …

Przeżywalność firm w okresie pierwszych 5 lat Czytaj więcej »

Główne bariery wejścia na rynek florystyczny

Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Jest wiele barier, które stoją po drodze do sukcesu w tym biznesie, warto o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni. 1. Niewiele informacji o rynku, co utrudnia stworzenie modelu biznesowego jeszcze w fazie …

Główne bariery wejścia na rynek florystyczny Czytaj więcej »

Dlaczego warto mieć biznes plan?

Twierdzenie generała Eisenhowera „plan jest niczym, planowanie jest wszystkim” dokładnie opisuje sens planowania. Tworzenie planu przedsięwzięcia, przez osoby chcące otworzyć swoją firmę florystyczną, pozwala im na zderzenie się ze specyfiką branży, wymusza konieczność poznania podstaw ekonomiki, wzbudza kreatywność, w konsekwencji przygotowuje do bycia przedsiębiorcą jeszcze przed faktycznym rozpoczęciem działalności. Chętnie pomagam w przygotowaniu biznes planów …

Dlaczego warto mieć biznes plan? Czytaj więcej »