Przychody kwiaciarni

Jakie przychody może osiągnąć kwiaciarnia? To bardzo częste pytanie, które zadają sobie osoby planujące rozpoczęcie biznesu florystycznego. Skąd wziąć informacje na temat przychodów kwiaciarni? Przecież bez wiarygodnych prognoz przychodów żaden biznesplan nie ma sensu! Niestety mało kto potrafi uzyskać na nie rzetelną odpowiedź. To oczywiste, że przedsiębiorcy nie dzielą się takimi informacjami, to jedna z […]

Przychody kwiaciarni Dowiedz się więcej »

Przygotowania do dni kwiatowych

Dni kwiatowe, to tak zwane „piki” w branży kwiatowej, kiedy popyt na kwiaty bardzo wzrasta. Czas kolejek w kwiaciarni od rana do wieczora to Walentynki, Dzień Kobiet i Dzień Matki. Oczywiście są też inne święta kwiatowe i dni popularnych imienin, ale to już spokojniejsze okresy w sezonowości kwiaciarni. Aby efektywnie przebrnąć przez dni wzmożonych zakupów

Przygotowania do dni kwiatowych Dowiedz się więcej »

Analiza SWOT kwiaciarni

Analiza SWOT – znacie ten termin? Zachęcam do przygotowania takiej analizy zawsze w przypadku podejmowania strategicznych decyzji, zarówno przed otwarciem florystycznej firmy, jak i w przypadku kolejnych kroków w rozwoju już działającego przedsiębiorstwa. Taka ocena jest konieczna. Trzeba ją przeprowadzić „na chłodno”, obiektywnie, konkretnie – poznać swoje słabe i mocne strony. Bo konfrontacja z wymagającym

Analiza SWOT kwiaciarni Dowiedz się więcej »

Kwieciarnia odporna na kryzys

W środku pandemicznego roku zachciało nam się otwierać kolejną kwiaciarnię. Mogło się wydawać niektórym, że to szalony pomysł ale była to przemyslana decyzja. To miejsce wstrzeliło się w aktualne trendy, oczekiwania klientów. Ostatnio stwierdziłem – stworzyliśmy miejsce, w którym klientom nie wypada powiedzieć, że jest drogo. Bo co to znaczy drogo? Klienci wchodzą, zachwycają się,

Kwieciarnia odporna na kryzys Dowiedz się więcej »