Główne bariery wejścia na rynek florystyczny

Pomimo, że każdemu rozpoczynającemu działalność w branży biznes ten wydaje się prosty, przyjemny i dochodowy – rzeczywistość często bywa całkiem inna. Jest wiele barier, które stoją po drodze do sukcesu w tym biznesie, warto o nich pamiętać decydując się na otwarcie kwiaciarni.

1. Niewiele informacji o rynku, co utrudnia stworzenie modelu biznesowego jeszcze w fazie planowania.

2. Umiejętności florystyczne, długotrwała i kosztowna nauka.

3. Wiedza menedżerska, niezbędna w prowadzeniu florystycznej firmy.

4. Umiejętność dopasowania asortymentu kwiatów i roślin do sezonowości w branży. Tak naprawdę dopiero kilkuletnie doświadczenie i analiza pozwala opanować tą umiejętność.

5. Skuteczne działania marketingowe, dopasowane do branży.

6. Towaroznawstwo, znajomość odmian kwiatów, ich dostępności a także cen w różnych okresach. Co jest konieczne w przygotowywaniu i kalkulacji ofert.

7. Znajomość zagadnień na temat trwałości i zastosowania kwiatów w bukietach i dekoracjach.

8. Zdobycie zaufania klientów.

9. Bogate portfolio, które zdobywa się przez wiele lat.

10. Znalezienie sprawdzonych, niezawodnych dostawców rozumiejących specyfikę branży i potrzeby florystów.

Działamy na trudnym rynku, gdzie podstawowym problemem jest krótka trwałość produktu. Jak mieć bogaty asortyment i jak najmniej niesprzedanych roślin wyrzucać do kosza? Kto znajdzie odpowiedź na to pytanie ten osiągnie biznesowy sukces.

Wszystkie bariery można pokonywać samodzielnie, można również skorzystać z pomocy doradcy.

Podziel się opinią

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *