Kwiaty na Walentynki

Walentynki pełne florystycznych zagadek

Na temat Walentynek w kwiaciarni pisałem wielokrotnie, tu krótkie podsumowanie tematu ukierunkowane dla przedsiębiorców florystycznych na początku biznesu, bez doświadczenia, bez notatek, bez analiz z lat ubiegłych, ze słabym rozeznaniem rynku. Ryzykowny, nieprzewidywalny dzień Walentynki to najtrudniejszy dzień w roku każdego florysty, szczególnie dla tych początkujących. Najbardziej ryzykowny i najmniej przewidywalny. Z jednej strony spodziewane […]

Walentynki pełne florystycznych zagadek Read More »

Lokalizacja – kluczowa decyzja

Znam wiele historii firm florystycznych i analizując przyczyny ich sukcesów czy też porażek, doszedłem do jednego wniosku: wszystko ma znaczenie, ale to lokalizacja ma ogromny wpływ na przyszłość przedsięwzięcia. Miejsce to wiodący element kompozycji marketingowej, na którą składają się jeszcze: produkt, cena, promocja. W zasadzie to wybór lokalizacji determinuje ofertę, politykę cenową dostosowaną do oczekiwań

Lokalizacja – kluczowa decyzja Read More »

praca w kwiaciarni

Praca w kwiaciarni

Takie pytanie zadałem w poście na FB ponad rok temu: Ciężka ta praca w kwiaciarni ale … kocham tę pracę za to … Dlaczego kochasz tą pracę? Takie odpowiedzi otrzymałem: Katarzyna: … kocham te chwile kiedy wiosennym porankiem po powrocie z giełdy z wieeelkim ładunkiem rabatówki, siadam na stopniach mojej kwiaciarni z kubkiem kawy, w

Praca w kwiaciarni Read More »

Genialna strategia – będę tańszy!

Skąd taka strategia? Wśród nowych firm pojawiających się na rynku kwiatowym coraz częściej zauważam pomysł konkurowania przez bycie tańszym. Naszą branżę osoby z zewnątrz oceniają jako wysokomarżową. No tak, różnica między ceną zakupu kwiatów, a sprzedaży bywa duża. Jak ktoś sobie policzy ile kosztują kwiaty, a ile florysta bierze za dekorację, to można pokusić się

Genialna strategia – będę tańszy! Read More »