Kwiaciarnia bez falstartu

Kwiaciarnia bez falstartu

Jest takie szkolenie dla osób planujących rozpoczęcie swojego kwiatowego biznesu. Dwudniowe szkolenie Kwiaciarnia bez falstartu organizujemy w rożnych miejscach w Polsce. Aktualny plan znajduje się TUTAJ. Prowadzenie swojej kwiaciarni, czy też działanie jako pracownia florystyczna, wielu osobom wydaje się łatwe, przyjemne i dochodowe. Tak może myć w rzeczywistości, jednak często osoby wchodzące w biznes florystyczny […]

Kwiaciarnia bez falstartu Read More »

Ratunku! Chcę otworzyć kwiaciarnię!

Rozmowa z Andrzejem Dąbrowskimi, właścicielem Grupy Florystycznej Florand, działającej w różnych sektorach rynku kwiatowego W związku z tym, że o otwarciu kwiaciarni często myślą osoby nie związane z branżą florystyczną wyjaśnijmy, z czym wiąże się rozpoczęcie takiego biznesu? Osobom obserwującym działalność kwiaciarni z perspektywy klienta przeważnie wydaje się, że jest to cudowna praca i fantastyczny

Ratunku! Chcę otworzyć kwiaciarnię! Read More »

Ile róż kupić na Walentynki do kwiaciarni?

Otwierasz kwiaciarnię i w pewnym momencie na horyzoncie czasowym pojawiają się Walentynki! Jest to najtrudniejszy i najbardziej ryzykowny moment w kwiaciarni, ponieważ niedobrze jest gdy czerwonych róż zabraknie w połowie tego dnia, ale jeszcze gorzej gdy zostanie ich zbyt dużo. Więcej na temat specyfiki Walentynek w kwiaciarni w artykule – Jak przetrwać Walentynki? Ile kupić

Ile róż kupić na Walentynki do kwiaciarni? Read More »

Kwiaty na Walentynki

Walentynki pełne florystycznych zagadek

Na temat Walentynek w kwiaciarni pisałem wielokrotnie, tu krótkie podsumowanie tematu ukierunkowane dla przedsiębiorców florystycznych na początku biznesu, bez doświadczenia, bez notatek, bez analiz z lat ubiegłych, ze słabym rozeznaniem rynku. Ryzykowny, nieprzewidywalny dzień Walentynki to najtrudniejszy dzień w roku każdego florysty, szczególnie dla tych początkujących. Najbardziej ryzykowny i najmniej przewidywalny. Z jednej strony spodziewane

Walentynki pełne florystycznych zagadek Read More »

Lokalizacja – kluczowa decyzja

Znam wiele historii firm florystycznych i analizując przyczyny ich sukcesów czy też porażek, doszedłem do jednego wniosku: wszystko ma znaczenie, ale to lokalizacja ma ogromny wpływ na przyszłość przedsięwzięcia. Miejsce to wiodący element kompozycji marketingowej, na którą składają się jeszcze: produkt, cena, promocja. W zasadzie to wybór lokalizacji determinuje ofertę, politykę cenową dostosowaną do oczekiwań

Lokalizacja – kluczowa decyzja Read More »

praca w kwiaciarni

Praca w kwiaciarni

Takie pytanie zadałem w poście na FB ponad rok temu: Ciężka ta praca w kwiaciarni ale … kocham tę pracę za to … Dlaczego kochasz tą pracę? Takie odpowiedzi otrzymałem: Katarzyna: … kocham te chwile kiedy wiosennym porankiem po powrocie z giełdy z wieeelkim ładunkiem rabatówki, siadam na stopniach mojej kwiaciarni z kubkiem kawy, w

Praca w kwiaciarni Read More »

Genialna strategia – będę tańszy!

Skąd taka strategia? Wśród nowych firm pojawiających się na rynku kwiatowym coraz częściej zauważam pomysł konkurowania przez bycie tańszym. Naszą branżę osoby z zewnątrz oceniają jako wysokomarżową. No tak, różnica między ceną zakupu kwiatów, a sprzedaży bywa duża. Jak ktoś sobie policzy ile kosztują kwiaty, a ile florysta bierze za dekorację, to można pokusić się

Genialna strategia – będę tańszy! Read More »

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię?

Biznes wrażliwy na pory roku W przypadku florystycznych debiutantów kluczowy jest moment startu. Przychody polskich kwiaciarni są bardzo sezonowe. To, w którym miesiącu otworzymy kwiaciarnię może mieć wpływ na zwiększenie ryzyka porażki lub przyczynić się do biznesowego sukcesu. Data otwarcia jest szczególnie ważna dla osób nie mających zbyt dużego zapasu finansów na start, liczących na

Kiedy najlepiej otworzyć kwiaciarnię? Read More »

Zasady kalkulacji cen wyrobów i usług florystycznych

Aby prawidłowo skalkulować ceny w swojej florystycznej firmie najpierw musisz poznać koszty własne, popyt zgłaszany przez nabywców, a także ceny konkurencji. Zebrane dane pozwolą ustalić takie ceny, które zapewnią zarobek, a równocześnie będą akceptowalne przez klienta. Ważne aby w kalkulacji zapewnić spełnienie obu warunków, a nie tylko jednego z nich. Ustalając cenę końcową zwróć uwagę

Zasady kalkulacji cen wyrobów i usług florystycznych Read More »