Sukces kwiaciarni w niestabilnych czasach

Poznańska kwiaciarnia ‘A jak Cię lubię!’ to przykład na to, że nawet w bardzo niestabilnych czasach można otworzyć kwiaciarnię i prowadzić ją z satysfakcją. Proszę pokrótce przybliżyć kulisty powstania tej inicjatywy. O pomyśle otwarcia kwiaciarni w tym miejscu dowiedziałem się na początku września pandemicznego roku. Zaproszony zostałem do Poznania, aby na miejscu dokonać wizji lokalnej […]

Sukces kwiaciarni w niestabilnych czasach Dowiedz się więcej »

Nie otwieraj kwiaciarni!

Nie otwieraj kwiaciarni byle jakiej, byle gdzie, byle jak! Nie otwieraj kwiaciarni bez wiedzy i umiejętności florystycznych, bez przygotowania, bez odpowiedniego zaplecza finansowego, bez pomysłu na wyróżnienie wśród lokalnej konkurencji. Otwarcie lub rozszerzenie biznesu to nie może być przypadek, to musi być przemyślane i dobrze przygotowane przedsięwzięcie. Szczególnie w aktualnej sytuacji na rynku, kiedy wszystko

Nie otwieraj kwiaciarni! Dowiedz się więcej »

Lokalizacja kwiaciarni

Rozmowa z Andrzejem Dąbrowskim, właścicielem Grupy Florystycznej Florand, działającej w różnych sektorach rynku kwiatowego Jakie znaczenie dla późniejszej działalności kwiaciarni ma jej lokalizacja? Według najprostszej definicji kwiaciarnia to „Sklep, w którym sprzedaje się kwiaty.”. Rozważając pomysł na otwarcie kwiaciarni należy pamiętać o podstawowej zasadzie – musisz zapewnić asortyment kwiatów, który pozwoli klientowi na wybór, który

Lokalizacja kwiaciarni Dowiedz się więcej »

Ach te rośliny

Kluczowy asortyment współczesnej kwiaciarni Bywało różnie, jakieś 10 lat temu był nawet moment, kiedy wycofaliśmy rośliny doniczkowe ze swoich kwiaciarni. Taką decyzję podjęliśmy w odpowiedzi na pojawienie się tanich roślin w ofertach marketów, oczywiście w cenach niższych niż te, w których my kupowaliśmy w hurcie, poczuliśmy bezsilność. Ale po krótkim czasie klienci zaczęli pytać co

Ach te rośliny Dowiedz się więcej »